Поширені питання по конкурсам з енергоефективності (F.A.Q.)

ПРОЕКТ РОБОЧОЇ ПРОГРАМИ 2016 - 2017 "Безпечна, чиста та ефективна енергетика"

 

Завантажити F.A.Q. (Eng.)

 

Завантажити
(FAQ H2020-EE-2016-2017)
Завантажити
(FAQ H2020-LCE-2016-2017)
Завантажити
(FAQ H2020-SCC-2016-2017)

Загальні питання

Конкурс EE-05-2015: Підвищення енергетичної ефективності існуючих будівель шляхом запровадження інновацій та створення ринку для капітального відновлення

П1. Чи є визначення терміну «глибоке оновлення" – чого з точки зору економії енергії необхідно досягнути за допомогою «глибокого оновлення"?

Конкурс EE-06-2015: Реагування на попит на блоки будівель

Конкурс EE-10-2015: Залучення споживачів до сталої енергетики

Конкурс EE-13-2015:  Технологія централізованого теплопостачання та охолодження

Конкурс EE-14-2015: Подолання ринкових бар'єрів для прийняття ефективних рішень в системі опалення та охолодження

Конкурс EE-15-2015: Забезпечення ефективної імплементації законодавства щодо енергоефективності  в ЄС

Конкурс EE-16-2015: Організаційна інновація для підвищення енергетичної ефективності в промисловості

Конкурс EE-17-2015: Впровадження інновацій в сферу енергетики завдяки великим групам покупців

Конкурс EE-19-2015: Поліпшення можливостей фінансування і привабливості інвестицій в сталу енергетику 

Конкурс EE-21-2015: Розробка та впровадження на ринок послуг в сфері  інноваційних енергетичних послуг і фінансових схем для сталої енергетики


>>>Весь перелік поширених питань


Загальні питання

П1. Хто може надати роз'яснення на тему Енергоефективність 2014/15?

В1. Роз'яснення за темою конкурсу Енергоефективність 2014/15 можна отримати, написавши на поштову скриньку EASME: EASME-Energy@ec.europa.eu і національних контактних центрів по енергетиці Horizon 2020.

П2. Де можна знайти список пропозицій, які підтримуються в рамках конкурсу Енергоефективність  2014?

В2. Ви можете знайти тут список пропозицій, які підтримуються в рамках  конкурсу Енергоефективність  2014 і короткий опис кожної з них.

П3. Очікувані наслідки з точки зору економії енергії та/або виробництва відновлювальних джерел енергії в ГВт/рік згадуються в багатьох темах по Енергоефективності 2014/15. Ця економія належать до первинної енергії? За які терміни, як очікується, буде досягнуто цього впливу?

В3. Очікувані наслідки з точки зору економії енергії та/або виробництва відновлюваної енергії виражаються в первинній енергії. Вони стосуються очікуваного впливу до завершення проекту. Приклади для подачі заявки включають в себе таблиці і рекомендації для представлення цих впливів у проектній пропозиції.

П4: Яка тривалість проекту конкурсу Енергоефективність?

В4: В умовах конкурсу Енергоефективність H2020 нема вказівок щодо тривалості проекту. Крім того, у загальній грантовій угоді Horizon 2020 не встановлено правил тривалості проектів H2020. Хто подає пропозицію визначає тривалість проекту, а група експертів оцінюватиме в рамках процесу розгляду пропозиції відповідно до критеріїв оцінювання. Зверніть увагу на те, що в робочій програмі подано бюджетні вказівки по кожній темі. Це буде одним з елементів для розгляду часового проміжку дії проекту при розробці вашої пропозиції. Однак, зверніть, будь ласка, увагу на те, що в інших програмах H2020 в деяких випадках може бути вказана орієнтований, обов'язковий або максимальний термін тривалості проекту.

П5: Яка кількість партнерів необхідна для конкурсу Енергоефективність?

В5: В принципі, окрім винятків нижче, для всіх дій в рамках конкурсу Енергоефективність:

  • принаймні, три організації повинні брати участь в Дії;
  • кожна з трьох організацій повинна знаходитися в іншій державі-члені або асоційованій країні;
  • всі три організації повинні не залежати одна від одної відповідно до 8 статті  правил участі.

Винятки:

  • EE19 "Поліпшення можливості фінансування і привабливості інвестицій в сталу енергетику": Те ж саме, що й вище, за винятком: Пропозиції, спрямовані на створення національних фінансових платформ сталої енергетики, може подаватись ​​однією організацією.
  • EE20: Для всієї теми "Сприяння розвитку проекту", пропозиції можуть бути представлені однією організацією.

Конкурс EE-05-2015: Підвищення енергетичної ефективності існуючих будівель шляхом запровадження інновацій та створення ринку для капітального відновлення

П1. Чи є визначення терміну «глибоке оновлення" – чого з точки зору економії енергії необхідно досягнути за допомогою «глибокого оновлення"?

В1. "Глибоке оновлення" відповідно до Директиви Енергоефективності (див. Ч 16), - економічноефективне оновлення, що призводить до значного  зниження (у відсотках) поданої і кінцевоспожитої енергії на одну будівлю у порівнянні з первинним використанням енергії, що призведе до високої енергетичної ефективності. Такі глибокі оновлення можна також здійснювати у кілька етапів. У Робочому документі Європейської Комісії (SWD (2013) 143 остаточне) вказано, що значне поліпшення ефективності в результаті глибокого оновлення, як правило, складає більше 60 % економії енергії.

Конкурс EE-06-2015: Реагування на попит на блоки будівель

П1.  Які технології мають бути запроваджені проектом на тему EE-06?

В1. Сфера застосування: На рівні блоку будівель, акцент потрібно зробити на реальній часовій оптимізації потреби, зберігання та постачання енергії (в т. ч. власного виробництва) з використанням інтелектуальних систем управління енергією з метою зменшення різниці між піковим споживання електроенергії і мінімальній потребі в нічний час, зменшуючи цим витрати і викиди парникових газів. Економічні і сумісні рішення, які не завдають дискомфорту мешканцям, потрібно продемонструвати для блоку будівель, що складаються з щонайменше 3 різних будівель в реальних експлуатаційних умовах. Ці пропозиції повинні бути сумісними з інтелектуальними мережами і відкритими міжнародними стандартами та з інфраструктурою розподілу мереж.

П2 Що таке рівень технологічної  готовності (TRL) для діяльності в рамках теми EE6?

В2. Очікується, що ці заходи здійснюватимуться на рівні технологічної  готовності 6-7 (див. частину G Загальних Додатках). Коротко, TRL6: технології у відповідному середовищі і TRL 7: демонстрація прототипу системи в операційному середовищі.

П3. Що слід розуміти під «блоком будівель» вищезгаданої теми?

В3. Згідно опису теми EE6, економічно ефективні та сумісні рішення, які не ставлять під загрозу комфорт мешканців мають бути продемонстровані для блоку будівель, що складаються з, принаймні, 3 різних будівель в реальних  експлуатаційних умовах. Ініціатори проектних пропозицій визначають характеристики відповідного блоку будівель, враховуючи масштаби теми і очікувані результати.

П4. Що стосується демонстраційних заходів, чи повинні вони охоплювати три будівлі, наприклад, 3 офісні споруди або 3 житлові будинки і т.д., чи це означає три різні види будівель, тобто три будівлі, що мають різне призначення?

В4. Враховуючи підхід до вирішення певної проблеми, про що йдеться в робочій програмі, Ініціатори проектної пропозиції визначають кількість демонстраційних ділянок та їх характеристики. Тема EE6 стосується блоку будівель -  житлових або нежитлових.

П5. Чи мають демонстраційні споруди повинні бути на певній відстані один від одного, чи вони повинні бути в одному районі і т.д.? Чи вони можуть бути навіть в різних містах?

В5. У темі нема будь-яких географічних обмежень, обмежень щодо точної відстані між спорудами, клімату і т.д.

Конкурс EE-10-2015: Залучення споживачів до сталої енергетики

П1. Чи може проектна пропозиція бути адресована різним цільовим групам, хоча в тексті чітко вказана "ринкова сегментація"?

В1. Так, тому, що може бути кілька цільових груп в ланцюжку поставок певного ринку. Тим не менше, пропозиції повинні бути цілеспрямованими і обґрунтувати вибір цільової групи (груп) щодо поставлених проблем та очікуваних результатів.

П2. Що означає «ринкова сегментація»?

В2. Сегментація ринку полягає в поділі більшої цільової групи на підгрупи споживачів із загальними потребами та пріоритетами, а також  в розробці та реалізації конкретних дій для їх охоплення. Наприклад, уразлива категорія споживачів може бути занадто широкою цільовою групою, тому можна було б очікувати на подальшу її сегментацію.

П3. Що ви маєте на увазі, коли стверджуєте, що пропозиції повинні спрямовуватись на 'Дію' в системі Обізнаність - Зацікавленість - Бажання - Дія?

В3. Система Обізнаність - Зацікавленість - Бажання - Дія підкреслює послідовність кроків, які повинні зробити споживачі для зміни своєї поведінки або прийняти обґрунтовані рішення щодо інвестування в продукцію або послуги енергоефективності або відновлюваних джерелах енергії. Пропозиції повинні зосередитися на останньому кроці "Дій" для реалізації очікуваних впливів (збільшення ринкової частки, енергозбереження в кожному конкретному випадку, зміни в поведінці, зважені інвестиційні рішення).

П4. У назві теми згадується Стала Енергетика. Чи прийматимуться  проектні пропозиції, що орієнтуються тільки на відновлюваних джерелах енергії (ВДЕ)?

В4. У даній темі пропозиції: (I) пропозиції з  енергоефективності, спрямовані на зміну поведінки споживачів в повсякденному житті і/або ті, що сприяють збільшенню енергозберігаючих товарів на ринку, (II) пропозиції з відновлювальної енергетики, що сприятимуть споживачам при прийнятті рішень інвестувати в ці товари чи послуги (наприклад, залучення громадян до кооперативів з відновлювальної енергії), а це призведе до збільшення частки високоякісних товарів з відновлюваних джерел енергії на ринку, (III) проектні пропозиції, що орієнтуються на енергоефективність та ВДЕ. У будь-якому разі, проектні  пропозиції повинні продемонструвати значний вплив, а саме зміни поведінки  людей і прийнятті обґрунтованих інвестиційних рішень.

П5. Хто повинен брати участь в Дії?

В5. Для успішного виконання проекту повинні залучатись всі зацікавлені сторони. Зокрема, для пропозицій, що стосуються споживчої поведінки, відповідні організації споживачів безпосередньо братимуть участь в якості 10 бенефіціарів або в проектній пропозиції повинна бути чітко висловлена їх підтримка, наприклад, в детальних листах підтримки.

П6. Що мається на увазі під тезою"беручи до уваги гендерні аспекти"?

В6. Гендерні питання потрібно прийняти до уваги як можливий фактор, що впливає на поведінку споживачів.

П7. Як потрібно продемонструвати очікуваний вплив?

В7. Для того, щоб викликати довіру очікуваний вплив має підкріплюватися чіткими розрахунками та обгрунтованими припущеннями на основі нових та актуальних даних, а також бути пов'язаним з запропонованими діями.

П8. Чи  розвиток ІКТ підходить до даної теми?

В8. У тексті конкурсу йдеться про те, що "використання соціальних інновацій та інноваційних технологій слід розглядати у разі отримання доданої вартості". Це означає, що акцент потрібно зробити на використанні ІКТ, а не на їх розвиток (це питання розглядається в рамках Теми EE-11). Проте,  якщо деякі незначні адаптації до існуючих інструментів ІКТ потрібно зробити для  підтримки Дії, то їх можна розглянути, якщо вони чітко обґрунтовані.

П9. Чи підпадатимуть під цю дію енергоефективні будівлі (наприклад, будівлі нульової енергії NZEB)?

В9. У центрі уваги даної теми - елементи, пов'язані зі споживанням енергії та товари маломасштабного ринку відновлюваних джерел енергії. Наприклад, техніка для опалення та охолодження, освітлення, побутова техніка, побутова електроніка, а на рівні будівель, наприклад, вікна, що охоплюють прогалини дверей. Капітальний ремонт будівель в плані енергетичної ефективності розглядається в рамках Теми EE 5.

Конкурс EE-13-2015:  Технологія централізованого теплопостачання та охолодження

П1. Які саме це технології?

В1. Важливе нововведення програми - підхід, спрямований на вирішення проблеми, дозволяє заявникам запропонувати інноваційні рішення у будь-яких технологіях,  потрібних для вирішення проблем.

П2. Чи повинні пропозиції охоплювати всі згадані напрямки?

В2. Ні, пропозиції можуть охоплювати один або більше напрямків.

П3. Що таке рівень технологічної готовності (TRL) для дій в рамках теми EE-13?

В3. Очікується, що ці заходи здійснюватимуться в рамках TRL 4-6 (див частина G Загальних додатків). Коротко: 

  • TRL 4: технології перевірені в лабораторії. Це означає, що прототип було затверджено при тестуванні і моніторингу в лабораторних умовах.
  • TRL 5: технології, дія яких підтверджена  певними умовами.
  • TRL 6: технології, які продемонстровані у певному середовищі.

П4. На який вплив очікується при "зниженні споживання енергії нагрівання приміщень і води від 30 до 50% в порівнянні з сьогоднішнім рівнем"?

В4. У контексті цієї теми, "зниження споживання енергії" належить до первинної економії енергії, яка досягається на загальному системному рівні. Саме заявники пропозицій визначають межі системи. Зазначений у цій темі "сьогоднішній рівень"  повинен відповідати рівню найкращих доступних технологій, серед яких технології подачі, компоненти, що використовуються в розподільній мережі, а також системи управління та контролю, що використовуються для роботи систем централізованого теплопостачання та охолодження. Заявники, які подають пропозиції, повинні продемонструвати те, як цей вплив може бути досягнуто за допомогою запропонованої дії і також необхідні розрахунки. Розрахунок цього впливу повинен бути обґрунтований, пов'язаний з дією і підкріплений чіткими припущеннями.

Конкурс EE-14-2015: Подолання ринкових бар'єрів для прийняття ефективних рішень в системі опалення та охолодження

П1. У назві теми згадуються «ефективні рішення нагрівання та охолодження». Чи підходять лише пропозиції з Відновлюваних Джерел Енергії (ВДЕ)?

В1. Якщо пропозиція спрямована лише на ВДЕ, то потрібно буде продемонструвати, насамперед, що використовуються, ВДЕ з низьким енергоспоживанням. Підтримку Дій про впровадження на ринок відновлюваних джерел обігріву та охолодження можна також знайти в темі LCE-4.

П2. Назва теми стосується «усунення ринкових бар'єрів для прийняття ефективних рішень в системі опалення та охолодження». Який зв’язок має ця тема з темою LCE4 "вихід на ринок існуючих і нових відновлюваних джерел електрики, технологій опалення та охолодження"?

В2. Обидві теми стосуються енергоефективності та Відновлюваних Джерел Енергії для обігріву та охолодження, але акцент та очікувані результати при вирішенні цих двох завдань  різні. Конкурс EE14 орієнтований на статтю 14 Директиви щодо Підвищення Енергоефективності про "підвищення енергоефективності в системах опалення та охолодження", на  статті 14 і 15 Директиви щодо енергії для будівель  про "Перевірку систем опалення та охолодження" і директиви про підтримку енергетичного маркування і еко-дизайну для опалення та охолодження шляхом впровадження на ринок ефективніших систем. Очікується, що для вирішення цього завдання  пропозиції на конкурс EE14 повинні мати значний вплив на скорочення споживання викопного палива, інвестицій, зростання кількості людей, які покращили свої навички у цій сфері та/або змінили  поведінку.

П3. Скільки галузей цієї теми повинні охоплювати пропозиції?

В3. Тема EE-14 включає в себе кілька напрямків. Пропозиції повинні чітко зосередитися на одному або більше напрямків. Серед критеріїв оцінювання нема  кількості розглянутих напрямків. У всіх випадках, пропозиції повинні продемонструвати те, що вони спрямовані на подолання певних ринкові бар'єрів, і, таки чином,  матимуть очікуваний вплив, описаний в пропозиції.

П4. Які учасники повинні брати участь у проектних пропозиціях?

В4. Консорціуми повинні включати або взаємодіяти з відповідними учасниками ринку, як описано в тексті Конкурсної пропозиції теми EE-14. Залежно від мети конкретної пропозиції, консорціуми повинні включати і/або залучати учасників ринку, які мають відношення до прийняття/реалізації результату/ів. Як описано у конкурсі і залежно від фокусу пропозиції, учасниками можуть бути установи промисловості (постачальники устаткування і палива), монтажники, забудовники, органи державної влади, компанії в сфері енергетичних послуг, конструктори і групи/асоціації кінцевих користувачів, споживачів і т.д.

П5. Який вплив, як очікується, повинні досягти пропозиції?

В5. Пропозиції повинні сприяти покращенню ринкових умов для ефективних систем опалення та охолодження і відкриття нових ринків. Кожен млн євро допомоги ЄС повинен привести в найкоротший термін до скорочення споживання викопних видів палива для опалення та охолодження принаймні 25 ГВт.год/рік. Залежно від теми заявки, робоча програма охоплює конкретні результати, які потрібно досягти. У всіх випадках опис/розрахунок впливів, пов’язаних з дією,  потрібно обґрунтувати, та підкріпити чіткими припущеннями.

П6: Де  можна знайти інформацію про інші види проектів  щодо впровадження на ринок систем опалення та охолодження, які підтримує Європейська комісія?

В6. Коротка інформація про проекти, які підтримується попередньою Європейською Програмою Європейської Комісії Intelligent Energy Europe Programme щодо впровадження на ринок систем нагрівання та охолодження доступні в Інтернеті. Зверніть увагу, що цей список не є вичерпним, і не включає проекти, які  підтримуються в рамках даного конкурсу H2020-EE-2014. Список проектів, які підтримуються Конкурсом 2014 можна знайти  за посиланням на початку цього документа.

П7. Де ще в Програмі Енергетичного Конкурсу H2020 можна знайти дії, пов’язані з системами нагрівання та охолодження?

В7. Опис програм щодо опалення та охолодження можна знайти в інших частинах Енергетичних конкурсах H2020. Цей список не є вичерпним, і заявники повинні завжди вивчати найновішу версію Робочої Програми 2015  H2020.  Серед них:

  • LCE-4: Впровадження на ринок існуючих і нових технології  з електроенергії,  відновлюваних джерел енергії, опалення та охолодження;
  •  EE-7: Зміцнення потенціалу органів державної влади з планування і впровадження стійкої політики та заходів в сфері енергетики  
  • EE-20 Cприяння розвитку проекту для інноваційних економічно обґрунтованих і агрегованих інвестиційних схем і проектів сталої енергетики
  • SCC-1: Вирішення проблем «розумних міст і громад» шляхом  інтегрування енергетики, транспорту, сектору ІКТ засобами «маякових проектів» (завдяки великомасштабній демонстрації)
  • EE-18: Нові технології для використання рекуперації тепла у великих промислових системах, враховуючи весь енергетичний цикл від виробництва тепла до перетворення, доставки і кінцевого використання.

Завдання, які вирішуються цими темами, їх обсяг і терміни подачі можуть відрізнятися. Тому рекомендуємо зацікавленим заявникам звернути увагу на опис кожної теми.

Конкурс EE-15- 2015: Забезпечення ефективної імплементації законодавства щодо енергоефективності  в ЄС

П1. Чи шини підпадають під групу товарів, які розглядатимуть в діях ринкового контролю?

В1. Так. Пропозиції, що розкривають  ринковий контроль Норм (ЄС) 1222/2009 (тобто регулювання маркування шин щодо паливної економії та інших основних параметрів).

П2. Чи органи з ринкового контролю повинні безпосередньо брати участь у консорціумі?

В2. Не обов'язково. У тексті Конкурсу зазначається, що до дій повинні залучатись відповідні органи ринкового контролю, але інші організації можуть об'єднуватися в консорціуми, які займаються і тісно співпрацюють з органами контролю для  отримання очікуваного впливу.

П3. Чи можна включати в проектну пропозицію витрати на тестування та придбання товарів?

В3. Можливо. Витрати на тестування і придбання товарів, які потрібно перевірити на дотримання вимог щодо екодизайну та/або вимог до маркування можливо включити до пропозиції, якщо ці витрати обґрунтовані належним чином в заявці.

П4. Які категорії персоналу можуть претендувати на оплату?

В4. Витрати на оплату праці працівників державних органів влади, основною функцією яких є виконання вимог щодо здійснення ринкового контролю відповідно до статті 18 Регламенту (ЄС) N °765/2008, Статті 3 (2) Директиви про екологічне проектування 2009/125 / EC, і Статті 3 Директиви щодо маркування 2010/30 / ЄС не підпадають під вимоги. Оплата може здійснюватись лише в тому випадку, якщо ці витрати не матимуть зв'язок з Діями, котрі не можна реалізувати за межами  проекту (наприклад, в рамках транснаціонального співробітництва).

Конкурс EE-16-2015: Організаційна інновація для підвищення енергетичної ефективності в промисловості

П1. В описі сфери охоплення дії проекту подано список 4 напрямків, які також можуть бути профінансовані, окремо або разом. Чи можна в  пропозиції розглядати тільки 1 питання? Який це має зв'язок з іншими елементами, переліченими у параграфі над переліком основних тез?

В1. Пропозиції повинні спрямовуватись на одну або більше сфер, визначених серед 4 основних напрямків і/або одну або більше сфер, визначених в першому абзаці розділу "Сфера охоплення проекту".

П2. Чи  пропозиції повинні бути з конкретної галузі?

В2. Пропозиції, якщо не вказано інше, можуть бути або з конкретної галузі або міжгалузевими. Наприклад, при розробці технологічних шляхів до 2050 року, вони повинні стосуватись конкретної галузі.

П3. Чи обов'язково залучати енергоємні галузі?

В3. Ні, можна  спрямовувати проектну пропозицію на інші галузі промисловості. Однак, як зазначено в Робочій Програмі, енергоємні галузі промисловості повинні бути пріоритетними, оскільки на них припадає 70%  використання усієї промислової енергії. Завданням заявника - обґрунтування і пояснення того, що саме галузь,  на якій вони зосереджуються є енергоємною. Заявники можуть базувати свої обґрунтування на наведених визначеннях, наприклад, у Директиві енергооподаткування або Класифікації Директорату DG Growth на основі кодів КДЕС.

П4. Чи може брати участь велике держпідприємство?

В4. Так, в тексті Конкурсу теми EE16 нема особливих обмежень, тому застосовують  загальні правила H2020.

Конкурс EE-17-2015: Впровадження інновацій в сферу енергетики завдяки великим групам покупців

П1. Що означає «великі групи покупців»?

В1. Це -  групи компаній, установ та інших покупців, які збираються для формування достатньо критичної маси для отримання вигідних умов при покупці певних товарів.

П2. Чи є метою цієї теми формування великих груп покупців для зниження закупівельних цін?

В2. Ні. Мета -  впровадження інновацій. Завдання цих груп покупців - об’єднати  наміри щодо здійснення покупок енергоефективних товарів для отримання вигідної ціни (масова економія) для того, щоб уможливити вихід виробників за рамки поточного рівня ефективності за доступними цінами і отримувати дохід від своїх інвестицій.

П3. Чи можуть органи державної влади бути частиною консорціуму?

В3. Так, щодо складу консорціуму нема вказівок. Органи державної влади можуть, наприклад, сприяти утворенню великої групи покупців або навіть самі сформувати велику групу покупців.

П4. Що здійснюватиме консорціум?

В4. Від Консорціуму очікують результатів, зазначених в описі теми, зокрема нових енергоефективних у  використанні або виготовленні товарів з, принаймні, на 25% вищою продуктивністю, ніж найкращі наявні товари. Консорціуми можуть складатися з організацій, які являтимуться  «посередниками» і допомагатимуть великим групам покупців. Їх діяльність охоплюватиме дослідження і підготовку інноваційної мінімальної енергетичної ефективності і основну економічну і технічну доцільність певного товару або групи товарів. Незважаючи на те, що до складу консорціуму можуть не входити покупці і виробники, між цими суб'єктами повинна бути тісна співпраця, а також вони повинні залучатись як лідери ринку в галузі енергоефективності.

П5. Чи розробка прототипів підпадає під дію конкурсу?

В5. EE-17 буде здійснюватися за допомогою Дій Координації та Підтримки. Розробка прототипа не може бути основою за​​пропонованих дій. Ці заходи повинні бути спрямовані на визначення рамкових умов для великої групи покупців і на створення зв'язків з виробниками, які потім покриватимуть витрати на розробку та виробництво необхідних товарів.

П6. Яку вигоду отримають великі групи покупців?

В6. Переваг безліч - від нижчих цін на енергоносії, збільшення конкурентоспроможності, або навіть доступні ціни на дуже високоефективні товари, які б не з’явились на ринку без  достатнього на них попиту.

Конкурс EE-19-2015: Поліпшення можливостей фінансування і привабливості інвестицій в сталу енергетику 

П1. Чи потрібно в проектних пропозиціях генерувати інвестиції протягом дії проекту?

В1. В проектних пропозиціях не обов’язкові значні інвестиції в сталу енергетику; адже  основна мета дій - підвищення інвестиційних рівнів після закінчення  дії проекту.

П2. Що мається на увазі під "фінансовою платформою"? 

В2. Фінансова платформа це - група зацікавлених сторін чи осіб, які регулярно збираються для організованого і відкритого діалогу з і між зацікав